Monday, November 18, 2019

Discuss Internet as a tool to International marketing Essay

Discuss Internet as a tool to International marketing research(implications, advantages & disadvantages) - Essay Example   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   Market   research   is   a   systematic,   objective   collection   and   analysis   of   data   about   a   particular   target   market,   competition,   and/or   environment.   This   type   of   research   must   always   have   some   form   of   data   collection,   whether   it   be   secondary   research   or   primary   research,   which   is   collected   direct   from   a   respondent.   There   are   two   types   of   research:   quantitative   and   qualitative.   Quantitative   research   involves   numbers.   An   example,   a   fast   food   chain   might   ask   customers   to   rate   the   service   as   excellent,   good,   poor   or   very   poor.   Qualitative   research   tries   to   understand   how   or   why   things   are   the   way   they    are.   The   research   involves   more   Ã‚  face-to-face   contact.   An   example,   a   research   might   ask   a   consumers   why   they   have   decided   to   buy   a   certain   type   of   soft   drink.     Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   The   Internet   has   changed   how   marketing   research   has   changed   internationally.   Why,   percentage   wise,   half   the   homes   in   the   United   States   have   computers.   This   movement   came   about   for   four   reasons:   the   prices   of   personal   computers   are   decreasing,   current   home   connections,   slow,   but   are   now   becoming   more   rapid,   companies   are   spending   large   amounts   of   money   on   small   internet- only   computers,   and   the   introduction   of   web   television.   Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚  Ã‚   All   these   factors   have,   and   will   continue   to   increase   the   number   of   people   with   access   to   the   internet.   What   will   also   increase   is   the   potential   to   gather   information   from   consumers,   access   secondary   data   sources,   advertise   and   sell   products.   This   is  

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