Monday, November 18, 2019
Discuss Internet as a tool to International marketing Essay
Discuss Internet as a tool to International marketing research(implications, advantages & disadvantages) - Essay Example à à à à à à à à à Marketà researchà isà aà systematic,à objectiveà collectionà andà analysisà ofà dataà about à aà particularà targetà market,à competition,à and/orà environment.à Thisà typeà ofà researchà mustà alwaysà haveà someà formà ofà dataà collection,à whetherà ità beà secondaryà researchà orà primaryà research,à whichà isà collectedà directà fromà aà respondent.à Thereà areà twoà typesà ofà research:à quantitativeà andà qualitative.à Quantitativeà researchà involvesà numbers.à Anà example,à aà fastà foodà chainà mightà askà customersà toà rateà theà serviceà asà excellent,à good,à poorà orà veryà poor.à Qualitativeà researchà triesà toà understandà howà orà whyà thingsà areà theà wayà they à are.à Theà researchà involvesà more à à face-to-faceà contact.à Anà example,à aà researchà mightà askà aà consumersà whyà theyà haveà decidedà toà buyà aà certainà typeà ofà softà drink.à à à à à à à à à à Theà Internetà hasà changedà howà marketingà researchà hasà changedà internationally.à Why,à percentageà wise,à halfà theà homesà inà the à Unitedà Statesà haveà computers.à Thisà movementà cameà aboutà forà fourà reasons:à theà pricesà ofà personalà computersà areà decreasing,à currentà homeà connections,à slow,à butà areà nowà becomingà moreà rapid,à companiesà areà spendingà largeà amountsà ofà moneyà onà smallà internet- onlyà computers,à andà theà introductionà ofà webà television. à à à à à à à à à Allà theseà factorsà have,à andà willà continueà toà increaseà theà numberà ofà peopleà withà accessà toà theà internet.à Whatà willà also à increaseà isà theà potentialà toà gatherà informationà fromà consumers,à accessà secondaryà dataà sources,à advertiseà andà sellà products.à Thisà isÃ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment
Note: Only a member of this blog may post a comment.